maandag 26 oktober 2009

love in a mist


Vandaag het blok love in a mist in elkaar gezet.
Daar zat best veel tijd in. Ik geloof dat er blokjes zijn die op alle manieren in het blok gezeten hebben. Maar uiteindelijk is het toch nog goed gekomen.

Nu kan ik verder met het andere blokje want Leintje heeft het stof wat ik tekort kwam al lang en breed verstuurd. Ik denk toch dat ik deze weer met de naaimachine probeer. Ik ben er al wel achter dat het qua tijd niet zoveel uitmaakt of je het nu met de hand doet of met de machine.

Gelukkig hoef ik van het volgende blokje nog 1 malletje te knippen en dan kan ik beginnen met het volgende blok. Ik heb er al helemaal zin in. Ik kom erachter dat ik verder was dan ik dacht. Ik hoef nog maar twee blokken van de eerste maand. Dan ga ik proberen of ik de log-cabins op de paper-piercing methode kan doen. Ik weet het is heel makkelijk (als je weet hoe het moet)maar ik heb dit nog nooit gedaan. Dus weer een leuke uitdaging.
Het is net alsof je op een schoolreisje gaat. Spannend maar je weet dat het leuk gaat worden!

2 opmerkingen:

marjolijn zei

Geen idee of het allemaal goed zit, maar op dit afstandje ziet het blok er mooi uit hoor. Maar pas op met de blokken op de machine naaien, sommige naadjes moet je niet te ver dichtnaaien, dan krijg je het niet goed, de zgn. y-naadjes. Dat let heel nauw en gaat soms op de hand sneller dan met de machine.
succes, liefs, Marjolijn

Ria, zei

Nou, zo te zien is het een mooi blok geworden hoor. Weet je... als beginnende quilter sta ik er verbaasd van hoeveel stukjes er in zo'n blokje kunnen zitten. Een van de blokken van de tweede zending telt 50 stukjes.... niet te geloven! Succes met de volgende
Groetjes,
Rian